اعلان

كوكتيل رائع من اجمل اغاني ام كلثوم

رجعوني عينيك لأيامي اللي راحوا
علموني أندم على الماضي وجراحه 
اللي شفته قبل ما تشوفك عينيا 
عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّا 
انت عمري اللي ابتدي بنورك صباحه .. انت عمري


ازاي .. ازاي .. ازاي .. أوصفلك يا حبيبي إزاي
قبل ما أحبك كنت إزاي
كنت ولا إمبارح فاكراه 
ولا عندي بكره أستناه
ولا حتى يومي عايشاه 

خدتني بالحب في غمضة عين
وريتني حلاوة الأيام فين
الليل بعد ما كان غربه .. مليته أمان 
والعمر إللي كان صحرا .. صبح بستان .. يا حبيبي
ياللا نعيش في عيون الليل .. ونقول للشمس تعالي تعالي
بعد سنه .. مش قبل سنه .. دي ليلة حب حلوه بألف ليله وليله 
بكل العمر .. هو العمر إيه غير ليله زي الليلة

أمل حياتي .. يا حب غالي ما ينتهيش
يا أحلى غنوه سمعها قلبي ولا تتنسيش
خد عمري كله .. بس النهارده خليني اعيش

خليني جنبك خليني .. خليني
في حضن قلبك خليني .. خليني
وسيبني أحلم .. سيبني
يا ريت زماني ما يصحنيش

فات من عمرى سنين وسنين شفت كتير و قليل عاشقين
اللى بيشكى حاله لحاله واللى بيبكى على مواله
أهل الحب صحيح مساكين

ياما الحب نده على قلبى ما ردش قلبى جواب
ياما الشوق حاول يحايلنى واقول له روح يا عذاب
ياما عيون شاغلونى لكن ولا شغلونى
إلا عيونك انت دول بس اللى خدونى وبحبك أمرونى
أمرونى احب لقيتنى بحب وأدوب فى الحب وصبح وليل على بابه

قابلني والاشواق في عينيه 
سلم وخد ايدي في ايديه
وهمسلي قالي الحق عليه 
نسيت ساعتها بعدنا ليه

فين دموع عيني اللي ما نامت ليالي 
بابتسامة من عيونه نسهالي 
أمر عذاب وأحلى عذاب 
عذاب الحب للاحباب
ما قدرتش أصبر يوم على بعده 
دا الصبر عايز صبر لوحده
ما اقدرش على بعد حبيبي 
أنا ليا مين الا حبيبي 

ياما .. ياما كنت اتمنى اقابلك بابتسامة
أو بنظرة حب.. أو كلمة ملامة

بس انا نسيت الابتسام 
زى ما نسيت الآلام 
والزمن بينسى حزن وفرح ياما


إن كان على الحب القديم
إن كان على الجرح الأليم
ستائر النسيان نزلت بقالها زمان
وإن كان على الحب القديم وآساه
انا نسيته أنا .. ياريت كمان تنساه

تفيد بإيه .. إيه .. إيه يا ندم يا ندم يا ندم
وتعمل إيه.. إيه يا عتاب
طالت ليالي الألم واتفرقوا الأحباب .. اتفرقوا

وكفاية بقى تعذيب وشقى
ودموع في فراق .. ودموع في لقى
تعتب عليا ليه .. انا بإيديا إيه
فات الميعاد فات


الهوى العطشان عطشان في قلبي بيندهك 
يا ارق من النسمة واجمل من ملاك
انت روحي وكل عمري ونور حياتي
يا حياتي ايه انا بالنسبه لك


حبيبي ده انا مخلوق علشانك يا دوب علشانك .. علشانك انت
وقلبي قلبي عاش على لمس حنانك يا دوب حنانك .. حنانك انت
حلوة الايام حلوة .. حلوة الأحلام .. حلوة .. حلوة حياتي 
حلوة يا سلام .. حلوة بتمر قوام .. حلوة ويا حياتي
يااااا زمان .. يا زمان يا زمان 
يا ليالي طويلة احلامها جميلة محال تنعاد
يااااا زمان .. يا زمان يا زمان
يا زمان ياليالي بتجري بتطوى اماني وتفوتنا رماد
فيها ايه لو تنسى اثنين في الحب .. دايبين عايشين
عايشين نقول للدنيا بحالها .. والكل قلبي بدقته حس
يا دنيا حبي وحبي وحبي .. ده العمر هوه الحب وبس

واسقيني واملى .. اسقيني تاني من الحب .. منك .. من نور زماني
اسقيني ياللي من يوم ما شفتك .. حسيت كأني اتخلقت تاني
حسيت كأني اتخلقت تاني ...

صبرني الحب كتير .. وداريت فى القلب كتير
ورضيت عن ظلمك لكن كل ده كان له تأثير
والقرب قساه وراني .. البعد ارحم بكتير
ولقيتني وانا بهواك .. خلصت الصبر معاك
وبأملي بعيش ولو انه .. ضيعلي سنين فى هواك
واهي غلطه .. ومش حتعود 

يا حبيبى طاب الهوى ماعلينا لوحملنا الايام فى راحتينا
صدفة اهدت الوجود الينا واتاحت لـــقاءنا فالتقينا
فى بحار تئن فيها الرياح ضاع فيها المجداف والملاح
كــم اذل الفراق منا لقاء كــل ليل اذا الــتقينا صباح
يا حبيباً قد طال فيه سهادي وغريباً مســــافراً بفؤادي


صورة_ام_كلثوم.jpg

Share this

شاركشارك