اعلان

خليك هنا - وردة الجزائرية

الوداع .. ما بقيتش أخاف 
في الدنيا دي ..غير من الوداع
والضياع .. بحس لما تكون بعيد 
معنى الضياع .. معنى الضياع 



وخليك هنا خليك بلاش تفارق 
بتقول يومين وتغيب سنة بلاش تفارق 
خلتني أخاف .. لما بحس بخطوتك 
واخداك بعيد بعيد
عليك بخاف .. لما تقول كلمة وداع 
تاني من جديد 

خايفة من بكرة .. واللى حيجرى .. لما تروح 
وتغيب سنة .. وتفوت هنا .. حبيب مجروح 

ولا يا حبيبي لا .. الفراق ده لا 
شوف كام سنة من عمرنا 
ضاعوا مننا .. كام سنة .. كام سنة 
حرام عليك حرام .. وحياة عينيك حرام 
وخليك هنا .. خليك هنا

السنين ياما دوبت .. من عمرنا كتير السنين 
والسنين .. خلتني اشوف .. من قد ايه متفرقين 
فرقتنا .. غربتنا .. تعبتنا 

لكن شوف ادينا رجعنا تاني 
و حبنا غلب السنين 
صبرنا ع الآلام ورجعنا بالامانى 
للهوى متشوقين 
لليلة حب وطعم الحب يا عيني ع الحب 
وجاي تقول من تاني ليه كلمة وداع 
عايزنى ادوق في البعد ليه طعم الضياع 

خايفة من بكرة .. واللى حيجرى .. لما تروح 
وتغيب سنة .. وتفوت هنا .. حبيب مجروح 
ولا يا حبيبي لا .. الفراق ده لا 
شوف كام سنة من عمرنا 
ضاعوا مننا .. كام سنة .. كام سنة 
حرام عليك حرام .. وحياة عينيك حرام 
وخليك هنا .. خليك هنا ....

مال واشتكى القلب و بكى وغنى 
ع الحنين في الغربة موال 
وقال بعد الحبايب عننا حيسهر دمعنا
ليالي طوال ليالى طوال 
وشاري .. انا والله شاري 
باعني .. وانا برضه شاري 
وان غبت سنين عن عينى
يا حبيبى انا برضه شارى 

ايه .. قولت ايه .. مفارق .. مفارق 
حتروح يومين وتغيب سنة وتغيب سنة
وتضيع هناك وانا اضيع هنا واضيع هنا
ايه .. قولت ايه .. مفارق .. مفارق 
ويهون عليك يمر يوم يا حبيبى يوم وما تشوفنيش
ايه .. قولت ايه .. مفارق .. مفارق 
وانا هنا وحدي هنا من غيرك انت 
ازاى راح اعيش ازاى راح اعيش
ايه .. قولت ايه .. مفارق .. مفارق 
حتروح يومين وتغيب سنة وتغيب سنة 
وتضيع هناك وانا اضيع هنا واضيع هنا 
ايه .. قولت ايه .. مفارق .. مفارق 

ولا يا حبيبى لا .. الفراق ده لا 
 شوف كام سنة من عمرنا
 ضاعوا مننا .. كام سنة .. كام سنة 
حرام عليك حرام .. وحياة عينيك حرام
خليك هنا .. هنا .. بلاش تفارق 
وخليك هنا .. خليك .. خليك هنا 


كلمات: محمد حمزه 
ألحان: بليغ حمدي 

Share this

شاركشارك