اعلان

حاشكي لمين يا عيني - هاني شاكر

أنا اللي الآلم علم كتير فيا
وكأن طعم الوجع بس إتعمل ليا
أنا كل يوم بتجرح فيه وتنكسر نفسي
أنا نفسي أدوق الفرح يا زماني من نفسي
أنا قلبي داب من الآلم أنا فاض خلاص بيا



في ساقية بلف لما الساقية داخت حتى من لفي
ودايماً جرحي بيجيني في لبس الفرح متخفي
وراحة البال ما فيش مرة تقابلني وحتى لو صدفة
وعمري ما شفت غير حزني ووجع متنقي ومصفي

و حاشكي لمين يا عيني 
وماليش غير دمع عيني
الناس من كتر جرحي 
بتشوفني تقول يا عيني

يا ناس طريق الأمل فين طب وانا امشيه
وحشني طعم الفرح هو وسهر ليله
لو فات عليكوا الفرح إحكوا له طب عني
من بعده قلبي إنجرح يا يجيني لا أجيله
شربت الذل بالنقطة وبشرب نقطة ورا نقطة
و فيلم الفرح مثلته ومطلعتش ولا في لقطة
بخبط في الحياة بطولي واديني وقعت من طولي
ما فيش واحد وقف جنبي كبيرهم بس يدعولي

و حاشكي لمين يا عيني 
وماليش غير دمع عيني
الناس من كتر جرحي 
بتشوفني تقول يا عيني


كلمات : ملاك عادل
ألحان : مدين

Share this

شاركشارك