اعلان

حكاية كل عاشق - هاني شاكر

 حكايه كل عاشق .. هي حكايتك يا قلبي 
وبقيت انت الحكايه
حكايه كل عاشق .. نعشق وندوب ونسهر 
ونفارق ونفارق فى النهايه



اول مشوارنا ضحكه عاشت فوق الشفايف 
ترسم قلبين وتكتب حرفين فوق الشجر
اخر مشوارنا دمعه بتقول للحب شايف 
احلامنا ازاى بتصبح لعبه فى ايد القدر
ونتوه زي اللى تاهوا وندوب زى اللى دابوا
يبكى الحب فى عينينا .. تحكي الايام علينا 
حكايه كل عاشق

ايام ايام وسنين يا قلبي
نحلم والحلم يجرى بينا فوق السحاب 
بينا فوق السحاب
ايام وسنين بنرسم ..  دنيا ما تعرفش دمعه 
ولا بتصاحب عذاب
كانت ايامنا حلوه احلا من اى غنوه اتقالت فى الغرام 
كانت دقات قلوبنا لاتقول للحب دوبنا ولا بتخاف الملام
كنا لو شوفنا عاشق يبكي نبكي عليه 
ونقول هم الحبايب عايزين من الدنيا ايه
اتاريكى يا دنيا كنتي غداره زي ما انتي
 كنتي وياريت ما كنتي علمتينا الهوى
ونتوه زي اللى تاهوا وندوب زى اللى دابوا
يبكى الحب فى عينينا .. تحكي الايام علينا 
حكايه كل عاشق

انا كنت زمان بغني على عاشق قبل مني
 دارت بيه السنين
دلوقت ما فيش مغني الا وبيحكي عني
للناس و للعاشقين 
لا عرفت الحيره عمري ولا دوبني الحنين
دلوقتى انا والليالي عايشين زي الصحاب
تبكي الايام لحالي وانا بسأل ع الي غاب
لا لقيت رد لسؤالى ولا بيجيني الجواب
لا انا عارف ليه عشقتك ولا عارف ليه فارقتك
لكن قدر الحبايب مكتوب فوق الجبين
ونتوه زي اللى تاهوا وندوب زى اللى دابوا
يبكى الحب فى عينينا .. تحكي الايام علينا 
حكايه كل عاشق !!

Share this

شاركشارك