اعلان

الحب اللي كان - ميادة الحناوي

كان ياما كان الحب مالي بيتنا و مدفينا الحنان 
زارنا الزمان سرق منا فرحتنا والراحة و الأمان 



حبيبي كان هنا مالي الدنيا عليٌا .. بالحب والهنا
حبيبي يا انا يا اغلى من عينيٌا .. نسيت من انا
انا الحب اللى كان .. اللي نسيته قوام من قبل الآوان 
نسيت اسمى كمان .. نسيت يا سلام
على غدر الإنسان .. و الله زمان يا هوى زمان 

ياحبيبي جيت أنا ليه فى الدنيا ديا .. إلا عشان احبك
عشان يدوب عمري .. من جرح غدرك بدري 
شمعة ورا شمعة .. و تعيش انت لفرحك
ياحبيبي فداك انا و السنين اللى جاية
فداك قلبى اللى حبك
امشي فوق همى فوق دمعي و غمي 
و لا تنزلش دمعه ليلة فوق خدك ..

و أه من حرقة الآه .. داب الحجر
و آه من قلبى جواه .. حب اتقتل
آه عالعشاق هوى من غير أمل .. آه 
و الشكوى لله .. مش للبشر 

عسل ومر انت .. وفاء وغدر انت .. و حب العمر انت
كدبة .. كدبة ..  انت كدبة لكن أحلى كدبة 
بعتهالي الزمان .. بعتهالي الزمان 
رقة .. رقة .. رقة إنت رقة لكن شوك و دمعه 
و بحر من الأحزان .. بحر من الأحزان 

زمان لما جيت زمان .. زمان
بعد غيابك سنين .. و على قلبى ناديت 
رديت حبيبي جاني .. اشتاق لحبيبه تاني 
لحبي .. لحناني .. و ياريتني ما رديت 

زمان كان لينا بيت .. زمان .. زمان 
و اصحاب طيبين .. يبكوا لو يوم بكيت 
و يخافوا عليك يا غالي .. و عليا من الليالي
من همسه و من كلمه و يدوبوا لو غنيت 
زمان .. زمان

كلمات: بليغ حمدي 
ألحان: بليغ حمدي 

Share this

شاركشارك