اعلان

ساعة زمن - ميادة الحتاوي

كل واحد منا عنده ذكريات
يفتكرها ساعات وينساها ساعات
اما لو تسألوني .. لو قلت مش حتصدقوني

هي احلى ذكريات .. هي كل الذكريات


هي عمر العمر كله
اللي جاي واللي فات 
هي ساعة زمن من كام سنه
هي ساعة زمن حب وهنا 
عشنا فيها زمن
هو .. هو .. هو وانا

مش مهم احنا اتقابلنا ازاي وفين
المهم احنا اتقابلنا 
اتقابلنا بفرحه كانت فرحتين 
هما اول عهد بينا
كل واحد منا كان 
بحر شوق عطشان حنان
زي طير ملهوف مهاجر 
من سنين سهد وسفر

كل امله يعيش طول الليل 
على غصن الشجر
وفي حضن الشوق اتهنينا
والساعه الحلوه طارت بينا
لفينا الكون .. كله 
جينا نرسم ايامنا وليالينا 
هي احلى ذكريات .. هي كل الذكريات
هي عمر العمر كله
اللي جاي واللي فات 
هي ساعة زمن من كام سنه
هي ساعة زمن حب وهنا 
عشنا فيها زمن
هو .. هو .. هو وانا

ياللي كان عهدك معايا تشوفني بكرة
لسه بستانك ولسه بحب بكرة
ويعاتبوني الحبايب ازاي بقدر اعيش 
على ذكرى حب عمره ساعه وغيرها مافيش
في ناس بيحبوا من كلمه يتوهوا فيها بعقولهم 
وناس بيحبوا من همسة .. وانا منهم واولهم

انا حبيته ايوه .. واعرف طريقه طريقه فين
لكن اروحله لا .. جرحي بقاله سنين 
جرحي بقاله سنين .. سنين بقاله سنين
واسألوا كل اللي عرف الحب من قبلي وداقه 
عن عذاب القلب ما بين اشتياقه وكبريائه
هي احلى ذكريات .. هي كل الذكريات
هي عمر العمر كله
اللي جاي واللي فات 
هي ساعة زمن من كام سنة
هي ساعة زمن حب وهنا 
عشنا فيها زمن عشنا فيها زمن 
هو .. هو هو .. هو وانا

كلمات: حسين السيد 
ألحان: رياض السنباطي

Share this

شاركشارك