اعلان

ياللي الهوى رماك - محمد رشدي

ان كنت مسافر خدني معاك
او خد تباريح الشوق وياك
حتفوتلي الصبر ده عمر الصبر 
ما وصلنيش من هنا لهناك


يا معدي هدي الخطوة استنى وخدني معاك
وصعيدي وللا بحيري وللا الهوى رماك .. وللا الهوى رماك 

دوار .. دوار الليل دور بيا .. مشوار مشواروه يا ناس صعب عليا
حيرت نصيبي وحيرني .. والهوى لابأيده ولا ايديا
حتفوتلي الصبر ده عمري الصبر ما وصلني من هنا لهناك
يا معدي هدي الخطوة وخدني معاك 
وصعيدي وللا بيحيري وللا الهوى رماك 
يا للي الهوى رماك .. يا للي الهوى رماك 

مشاني الهوى مشاني مشاني .. مشاني الهوى قبلي وبحري 
والشوق غلاب يا ولاد بحري .. اكتب مواويل على خد الليل 
تطوي الانانم قبلي وبحري .. وتنور لقلوب سكتها 
وقلوب تتغرب عن بيتها
يا فيتلي الصبر انا عمري الصبر ما وصلني من هنا لهناك
يا معدي هدي الخطوة وخدني معاك 
وصعيدي وللا بحيري وللا الهواى رماك
يا للي الهوى رماك .. يا للي الهوى رماك

في هواك انا دايب دوب .. وخصامنا لا قسمة يا حبيبي ولا مكتوب
ولا عمر الهوى يطرح قسوة .. في قلوب بتعاند بس قلوب
انا واخد الحب جناح ليا .. والكلمة الحلوة معدية
حافرش عناب بطريق الاحباب .. ما فاضلش حجاب من هنا وهناك
وح اهد الصبر ده عمر الصبر ما وصلنيش من هنا لهناك
يا فيتلي الصبر انا عمري الصبر ما وصلني من هنا لهناك
يا معدي هدي الخطوة وخدني معاك 
وصعيدي وللا بحيري وللا الهواى رماك
يا للي الهوى رماك .. يا للي الهوى رماك



كلمات: صلاح ابو سالم
الحان: حلمي بكر

Share this

شاركشارك