اعلان

انا وانت وبس - فريد الاطرش

انا وانت ولاحد تالتنا
انا وانت وبس
انا وانت وبس يا حلاوتنا 
انا وانت وبس



الهوى خدنا ومشينا وبعدنا
نسبق ليالينا بخطوينا 
ونقرب اجمل مواعيدنا

ونعيش من الجمعة سبعة ايام
زادنا وزوادنا غرام فى غرام
والحب غطانا وفرشتنا 
وخدود الورد مخدتنا

انا وانت ولاحد تالتنا
انا وانت وبس
انا وانت وبس يا حلاوتنا 
انا وانت وبس

انا وانت وبس لوحدينا 
طول ما احنا بعيد مع بعضينا
لقمة صغيورة تشبعنا
عش العصفورة يقضينا

ونعيش من الجمعة سبعة ايام
زادنا وزوادنا غرام فى غرام
والحب غطانا وفرشتنا 
وخدود الورد مخدتنا

انا وانت ولاحد تالتنا
انا وانت وبس
انا وانت وبس يا حلاوتنا 
انا وانت وبس

مرجحنا يا شوق قوي 
مرجحنا مرجحنا يا شوق
على قدر ما تقدر طوحنا 
طوحنا يا شوق عند القمرة

وابنيلنا هناك أوضة و شباك
عند القمرة
وفي عزالنور افرح يا سرور
عند القمرة
لا نعاس ولا نوم و لا ناس و لا لوم
عند القمرة

واحلو يا ليل احلو 
ويا فرح اوصل للجو
دا الحب غطانا وفرشتنا
وخدود الورد مخدتنا

انا وانت ولاحد تالتنا
انا وانت وبس
انا وانت وبس يا حلاوتنا 
انا وانت وبس


كلمات: مرسى جميل عزيز
ألحان: فريد الأطرش

Share this

شاركشارك