اعلان

ولو انك يا حبيبي بعيد - وردة الجزائرية

ولو انك يا حبيبي بعيد
انا ليا مع الشوق مواعيد 
لو قاللي عن البعد وناره
وانا اقوله عن ليلة العيد



عن طعم الايام الحلوة
وحنين الموال والغنوه
والقلب اللي في حبه سعيد 
ولو انك يا حبيبي .. يا حبيبي
يا حبيبي بعيد بعيد 

انا وانت الروح بالروح 
يا حبيبي طب فين ح نروح
انا وانت الدنيا اللي بتضحك 
وانا وانت القلب المجروح
انا وانت الحب واحبابه 
وحكايه كل العاشقين
من فينا ح يحن لمين 
يا حبيبي هو نحن اتنين 

بحبك حب مخليني 
مش لاقيه نفسي في حنيني
ويا عيني عليا ياعين 
تبعد وتغيب عن عيني
وخيالي يروح ويجيني
لا يجيبني ولا يوديني
فين طعم الايام الحلوة 
وحنين الموال والغنوه
والقلب اللي في حبه سعيد 
ولو انك يا حبيبي يا حبيبي 
بعيد بعيد بعيد يا حبيبي

احلفلك والحب يمين
وشهودي عينيك الحلوين
والكلمه من قبل ما اقولها 
ينقلها شوق شوق العاشقين
واحكيلك .. طيب ما انت حكايتي 
اوصفلك .. طب ما انت مرايتي
واتكلم عن حبي لمين
طب ما انت سيد العارفين
سيدي سيدي يا سيدي
آه منك يا حبيبي وآه 
من الشوق يلي احترت معاه
توعدني بالقرب اتمنى 
واستنى وعدك ما القاه
من غيرك مش حاسة الناس
ايام بتعدي وخلاص
كان قربك هو الحنيه
ووجودك هو الاحساس
ولو انك يا حبيبي بعيد 
بعيد بعيد آه يا حبيبي 


كلمات: عصمت الحبروك 
ألحان: سيد مكاوي

Share this

شاركشارك