اعلان

انا اعمل ايه - ميادة الحناوي

أنا أعمل إيه لمّا تندهلي عينيك 
وأمّا أحسّ بدقّ قلبي 
لمّا إيدي تلمس إيديه
وأمّا كلّ الدنيا تسكت إلاّ صوته 
أسمعه في قلبي أسمعه وحدي 
لمّا يهمس اسمي 



وأمّا أغمّض عالهوى لا الناس تشوفه 
في عينيّا .. يفتن عليّا الهوى
طب خايفة ليه أنا خايفة ليه
سامعة قلبي بيناديه
أنا خايفة ليه من الهوى 

و الجبين مكتوب عليه إنّي أقابله 
وأدوب في حبّه و أعشقه وأحسّ بيه
وهو مين صادفه الهوى في دُنيته وما غرقش فيه 
ولاّ مين جرحه الهوى وحلف يتوب ما رجعش ليه 
مين مين مين 

وتوبة توبة توبة توبة 
ياما قالوا من الحبّ توبة
ورجعوا تاني قالوا فيه شعر و أغاني
توبة توبة 

بس أعيش الحبّ نوبة يا زماني وقسمتي مستنّياني 
نفسي أغنّي للفرح مرّة 
نفسي يجي هناي بكرة 
اسمي عشق مهما ندم ولا حزن
طب خايفة ..............................
........................... مين مين مين 

مساكين يا اللّي ما دقتوا وللاّ عرفتوا 
مرّة واحدة طعم الهوى 
مساكين ياريت عشقتوا .. ياريتكو عشتوا
ده عمركوا ضاع في الهوى 
مساكين مساكين 
مساكين اللي ما حسّوا يوم بمعنى الانتظار
والفرح لمّا الحبيب يرجع لهم آخر النهار 
مساكين مساكين 
مساكين آه يا عيني عليهم 
لا داقو حلو ولا مرار
مساكين 
دي العيشة من غير الهوى من غير الهوى يا خلق نار
طب خايفة ..............................
........................... مين مين مين



كلمات: سيد مرسي 
ألحان: بليغ حمدي

Share this

شاركشارك