اعلان

بودعك - وردة الجزائرية

بودعك .. وبودع الدنيا معك 
جرحتني .. قتلتني .. وغفرتلك قسوتك 
بودعك من غير سلام ولا ملام 
و لا حتى كلمة مني تجرحك 
أنا .. أنا .. أنا أجرحك 
بسم الآلام ارحل قوام
حبي الكبير حيحرسك في سكتك 



بودعك .. بودعك
ودع مُحباً ودعك .. قبل الأوان
بودعك .. بودعك
كلمني مشتاق أسمعك .. من زمان
بودعك .. بودعك
بشوق لــ لمسة من يدك 
لمسة وداع ما أبخلك
بكرهك لأ .. بعشقك .. بعشقك .. بعشقك
يا عمري راح ويا الرياح
يا قلب دافي بعشرتك .. أنا رحلتك
أنا ..أنا .. أنا رحلتك 
وأنا الزمان .. رغم الجراح 
حبي الكبير ح يحرسك في سكتك 
 الله الله الله معك

كتبتلك غنوه لك تفكرك .. بناري لك
كتبتلك زى الليلة دي في يوم ميلادي 
غنوه لك تفكرك بموعدك
و إستنيناك أنا والليالي و إستنيناك بشوق 
ولهفة لصوت خطاك
إستنيناك بخوف يساوي فرحة لقاك
ويا ريتك جيت يا ريت 
ويا ريتك غلطت ليلتها وجيت 
أتاريك نسيت والكل أفتكره وأنت نسيت

كتبتلك زي الليلة دي في يوم ميلادي 
غنوه لك تفكرك بموعدك .. أسمعك غنوتك 
سنة حلوة يا سعيد و دموعي في 
العيد و أنا عمري ما نسيت لك في الغربة عيد 
عجبتك قسوتك 
وبودعك بصمت مُر أنا ضيف ومَر 
عطشان سقيته محبتك ما أكرهك
بودعك أنا اسمي صبر أنا رهن أمر ..
أنا حب سهران يحرسك بسكتك

تصدق بالله . قول :
لا إله إلا الله 
اليوم ده بكل أسى يناجيك وبتتمناه
يرضيك كده منك لله
تصدق بالله 
الجرح إلى ح أعيش وإياه 
بعد فراقك صعب أنساه والأصعب إني 
ألقى دواه
عجبك كده منك الله
أنا مسامحاك أيوة مسامحاك
يا أغلى ظالم أنا مسامحاك
أنا مسامحاك والله مسامحاك ومهما يجري
أنا كلي فداك
والله مسامحاك ايواه مسامحاك وأنا وإلي
باقي من عمري معاك

بودعك يا جرحى لم يا اترك ألم
يا شوق لروحي لرؤيتك 
بوعدك وفي قلبي حب لو تقسم ح يكفي
لك في رحلتك وسكتك
الله الله معك

كلمات: منصور الشادي 
ألحان: بليغ حمدي

Share this

شاركشارك